شرکت هیوندای در سال 2007 از یک کانسپت به ظاهر 2 در ولی در اصل سه درب رونمایی کرد.
مرکز طراحی و توسعه خودرو های هیوندای با در نظر گرفتن تمام نکات ایمنی برای سرنشینان خودرو ، این خودرو را طراحی کرد . درآن سال ها تصادفات خیابانی از سمت راننده ، تلفات زیادی داده بود.
دلیل طراحی هیوندای هم همین تصادفات جاده ای و خیابانی بود . خودرویی که از سمت راننده فقط یک درب داشت ، از سمت شاگرد خودرو که نگاه می آندازیم، خودرو را با 2 درب ( البته یکی از اونها خیلی عجیب هست ) میبینیم.
بعد از انجام دادن تمامی تست های ایمنی و فنی آن کانسپت ، حالا وقت رونمایی از نسخه اصلی با نامی جدید بود.
هیوندای ولوستر(VELOSTER)
شرکت هیوندای بعد از 4 سال پیشرفت و توسعه در طراحی نمونه کانسپت ، بالاخره در سال 2011 خودروی ولوستر را رسما معرفی کرد.
طراحی عجیب ، ظاهری اسپرت و جوان پسند این خودرو توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب میکند.
این خودرو توسط شرکت آسان خودرو وارد بازار کشور شد و توانست سهم فروش نسبتا خوبی را در بر بگیرد.
سازنده های کره ای ظاهر خودرو را حرف اول و آخر در جذب مشتری میدانند. هنگامی که شرکت هیوندای خودروی ولوستر را رونمایی کرد ، دلیل جذب مخاطبان به این خودرو، طراحی نامتقارن و البته اسپرت آن بود.
با این وجود که سال ها از طراحی و معرفی هیوندای ولوستر می گذرد، اما طراحی ظاهری این خودرو و چهره اخم کرده آن همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و از طراحی خوب و تهاجمی برخوردار است. شاید امروزه طراحی محصولات هیوندای به کلی تغییر کرده باشد و شاهد اشتراکات زیادی میان محصولات نسل جدید این شرکت خودروسازی باشیم، اما هیوندای ولوستر در زمان معرفی با خلاقیت های زیادی که در طراحی ظاهری و بدنه خود داشت، توانست به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کرده و به یکی از گزینه های جذاب برای جوانان تبدیل شود.
طراحی داخلی
فضای داخل کابین هیوندای ولوسترهمانند طراحی خارجی آن ، جذابیت و پویایی بالایی دارد و می تواند سرنشینان داخل کابین را کاملا راضی نگه دارد.
بخش قابل توجهی از فضای کابین هم مطابق با خودروهای اسپرت طراحی شده است و شاهد قاب های طرح فیبرکربنی در ساختار کلی مجموعه داشبورد، صفحه کیلومتری اسپرت و همچنین شاهد طراحی و نصب دکمه استارت در قسمت پایین کنسول مرکزی هستیم، آن هم زمانی که دکمه استارت بین اکثر خودروها فراگیر نشده بود.
بی شک همانند ظاهر بیرونی خودرو، طراحی داخل کابین هم جذابیت و گیرایی بالایی برای کاربران خود دارد و به هیچ وجه هنگام رانندگی با این خودرو، احساس سواری با یک خودروی مدل 2011 را متوجه نخواهید شد.
خودرو در کابین از تودوزیهای چرمی بهره میبرد.
هیوندا ولستر از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی بهره میبرد که از میان آنها میتوان به ۶ عدد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی بههمراه سیستمهای ABS ،EBD ،ESC ،BA ،VSM و HAC، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، کروزکنترل، آینههای جانبی برقی بههمراه گرمکن، چراغ روز، سیستم Smart Key بههمراه دکمه استارت، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین عقب بههمراه سنسور و سقف پانوراما اشاره کرد.
اطلاعات موتوری
قلب تپنده ی این خودرو در زیر کاپوت آن ، متشکل از یک موتور 1600 سی سی تنفس طبیعی ، 4سیلندر 16 سوپاپه است که قابلیت تولید 138 اسب بخار قدرت و نیز 167 نیوتن متر گشتاور را دارد.
این موتور توانایی حداکثری سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را دارد که البته شتاب صفر تا صد این خودرو باتوجه به وزن 1.2 تنی آن ، 11.5 ثانیه میباشد .
انتقال نیروی این خودرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتومات ، به دیفرانسیل های جلو میباشد.
حجم موتور | 1600 سی سی |
قدرت موتور | 138 اسب بخار |
تعداد سیلندر | 4 سیلندر |
حداکثر سرعت | 190 کیلومتر بر ساعت |
شتاب صفر تا صد | 11.5 ثانیه |
نوع سوخت | بنزین |
مصرف سوخت ترکیبی | 8 لیتر |
کلاس بدنه | هاچ بک/ کوپه |