درابتدا فقط به عنوان یک بدنه هاچ بک پنج در در دسترس بود. نسل سوم i10 در 7 آگوست 2019 در هند رونمایی شد و در 20 آگوست 2019 به بازار عرضه شد و در 10 نوع موتورهای بنزینی و دیزلی و همچنین گیربکس های دستی و اتوماتیک عرضه شد.
طراحی بیرونی
هیوندای یک طراحی پایان جلو جدید را با الهام از زبان طراحی 'مجسمه سیال' با چراغ های جلو جدید و کمتر زاویه دار معرفی کرد. لامپ های دم عقب و سپر با بازتابنده های جدید دوباره طراحی شدند.
خط و خطوط بدنه هیوندای i10 طبق قاعده طراحی محصولات دیگر هیوندای در نهایت دقت و برای جلوگیری از سادگی بیشازحد ترسیم شدهاند. اضافه شدن چراغهای دیلایت دایرهای به همراه طراحی متفاوت کانالهای هوارسانی بر روی سپر جلو چهره هیوندای i10 را تهاجمی و اسپرت کرده است و تغییرات مثبتی در مقایسه با نسخه سادهتر قبل از فیسلیفت این خودرو محسوب میشود. بهطور کلی طراحی داخلی و خارجی هیوندای i10 در کنار فضای داخلی نسبتاً بزرگ آن، از نقاط مثبت این خودرو محسوب میشود.
سیستم تعلیق و ایمنی
مجموعه سیستم تعلیق نسبتاً ساده هیوندای i10 شامل فنربندی مکفرسون برای چرخهای جلو و اکسل یکتکه و بازوهای نیمهدنبالهای برای چرخهای عقب است. باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به دریافت ۴ ستاره از موسسه ایمنی یورو انکپ توسط هیوندای i10، این خودرو از شاسی مقاوم و ایمنی خوبی برخوردار است. از طرفی ممکن است با توجه به عرضه کیا پیکانتو در بازارهای جهانی هیوندای تصمیم بگیرد که مدل جدیدتر و ایمنتری را بهجای هیوندای i10 جایگزین کند.
طراحی داخلی
i10 دارای دو بژ تن و رنگ قهوه ای روشن در بازارهای خاص است. ویژگی های داخلی لهجه کروم و نقره ای و خوشه ابزار جدید با صفحه نمایش شاخص شیفت دنده (بر روی مدل های دستی) و شاخص سوخت دیجیتال.
تجربیات تووکاپووت
با توجه به مشخصات فنی و قیمت این خودرو ، نباید تعجب کرد . بسیاری از مشتریان این خودرو با توجه به نام برند، توقع وجود تجهیزات رفاهی قابل چشمگیری را دارند. عدم وجود تجهیزاتی همچون ایربگ های جانبی ، حسگر های حساس به نور و باران ، دوبین دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی و سانروف ، توجیه بالایی برای خرید ندارد. از طرفی به همراه داشتن تجهیزاتی همچون سنسور فاصله سنج عقب ، تنظیم زاویه چراغ های جلو ، سیستم شروع حرکت در سربالایی، کامپیوتر سفری، تهویه هوای اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و سیستم پایداری چرخ ها(ESP)، نظر برخی از مشتریان این خودرورا جذب خود میکند.
شتاب غیررسمی صفر تا صد هیوندای i10 در ارتفاع تهران و با استفاده از بنزین معمولی ۱۶ ثانیه است و مصرف میانگین سوخت این خودرو در سختترین شرایط رانندگی به ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میرسد. در رانندگی اقتصادی و بهدور از هیجان، مصرف سوخت این خودرو ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. شاید قیمت زیاد این خودرو آن را بهعنوان خودروی دوم و درونشهری یک خانواده ثروتمند مطرح کند، اما میتوانیم بگوییم که این خودرو میتواند برای خانوادههای جوانی که خودرویی برای تردد شهری و مسافرتهای کوچک نیاز دارند مناسب باشد. فروش هیوندای i10 مونتاژ ایران از سال ۹۵ شروع شد و این خودروها در سال ۹۶ به خریداران تحویل داده شدند.
حجم موتور | 1200 سی سی |
قدرت موتور | 86 اسب بخار |
تعداد سیلندر | 4 سیلندر |
حداکثر سرعت | 165 کیلومتر بر ساعت |
شتاب صفر تا صد | 12.2 ثانیه |
نوع سوخت | بنزین |
مصرف سوخت ترکیبی | 6 لیتر |
کلاس بدنه | هاچبک |