کیا کادنزا

سدان فول ‌سایز کادنزا که یکی از موفق‌ترین و برترین خودروهایی است که کمپانی کره‌ای کیا موتورز است، اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد.

 سال پس از ارائه نسل اول این سدان نیمه لوکس، نسل دوم این خودرو با ظاهری مدرن‌تر و کابینی مجهزتر معرفی و عرضه شد.

کیا کادنزا نسل اول تنها در طول سال ۲۰۱۲ به ایران راه یافت و نسل دوم آن نیز در تعدادی محدود در سال ۲۰۱۷ وارد کشور شد.

 

اطلاعات موتوری

نسل اول کیا کادنزا با پیشرانه ۳۵۰۰ سی‌سی ۲۸۶ اسب‌بخاری و جعبه‌دنده‌ای ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به ایران وارد شد.

این سدان دیفرانسیل جلو، گشتاوری برابر با ۳۳۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن حدود ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدش ۷.۲ ثانیه است.

وزن کیا کادنزا ۱۵۷۵ کیلوگرم است و مصرف آن به‌صورت ترکیبی چیزی بین ۹.۵ الی ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. کیا کادنزا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.

 

سیستم ایمنی

ترمزهای دیسکی کادنزا با سیستم‌های ABS و EBD و ESP تکمیل می‌شوند.

شاید عمده‌ترین تفاوت در مدل به روز شده این پیشرانه در سال ۲۰۱۷ را باید در جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک آن دانست.

این مدل پیشرفته کادنزا در سه تیپ Premium و Technology و Limited تولید و عرضه شده است.

 در طراحی این خودرو استفاده از قطعات و نوارهای کرومی در سرتاسر بدنه خودرو، جلوه خاص و زیبایی به آن بخشیده است.

کابین کادنزا با تعدد دکمه‌ها شلوغ و آشفته شده است؛ هرچند کار با این دکمه‌ها چندان هم مشکل نیست.

 

   

 

امکانات رفاهی

از جمله امکانات نسل اول کیا کادنزا می‌توان به مواردی چون سقف پاناروما، قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان (سفارشی)، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های جلو تمام برقی مجهز به سیستم گرم‌کن و سردکن، گرم‌کن غربیلک فرمان، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی کاملاً حرفه‌ای، سنسور باران، ماساژور صندلی راننده، کروز کنترل، پرده برقی شیشه عقب، آینه‌های الکتروکرومیک مجهز به نمایش‌گر و چندین‌وچند آپشن دیگر اشاره کرد.

صندلی‌هایی با روکش چرم، متریال با کیفیت قطعات داخل کابین، کیفیت بالای سیستم صوتی، برخورداری از سیستم‌های حرارتی باکیفیت و تعبیه خروجی تهویه مجزا برای ردیف عقب، امکان دسترسی آسان به تجهیزات رفاهی و امکانات جانبی خودرو و آسایش در سفرهای کوتاه درون‌شهری و سفرهای بلندمدت برون‌شهری را ممکن ساخته است.

در مدل پیشرفته کیا کادنزا ۲۰۱۷، علاوه‌بر آپشن‌های فوق، مواردی چون صندلی الکترونیکی راننده با قابلیت تنظیم در ۱۴ جهت مختلف، قابلیت تنظیم صندلی سرنشین جلو در ۱۰ جهت مختلف به‌صورت الکتریکی، سیستم کنترل هشدار برخورد از جلو با موانع و خودروهای مقابل، سیستم دوربین کمکی ۳۶۰ درجه در اطراف خودرو به این خودرو اضافه شده است که در راس این امکانات، پکیج کاملی از سیستم‌های ایمنی فعال قرار دارد.

 

سیستم ایمنی

ترمزهای ضد قفل، سیستم الکترونیکی حفظ تعادل، برخورداری از هشت کیسه‌ هوا و دوربین پشتیبان، ایمنی سرنشینان را هنگام تصادف تضمین می‌کند.

جدای از فضای داخلی مناسب کیا کادنزا، حجم و اندازه فضای صندوق‌عقب هم قابل‌قبول است و این امکان را در مسافرت‌های طولانی‌مدت فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبت کیا کادنزا عایق‌بندی مناسب و عدم ورود صدای موتور خودرو و صداهای آزاردهنده محیطی به داخل کابین است.

دریافت پنج ستاره از موسسه معتبر اروپایی Euro NCAP نشان‌گر سطح بسیار بالای امنیت و ایمنی مطلوب این خودرو است.

 

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 3500 سی سی
قدرت موتور 290 اسب بخار
تعداد سیلندر 6 سیلندر
حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 7.2 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 9.5 لیتر
کلاس بدنه سدان

 

۹ اسفند ۱۴۰۰, ساعت ۸:۳۰
33 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت