کیا سول ( soul )

خودرویی  است که از سال 2008 تا کنون توسط کیا موتورز در حال تولید است و پس از کیا اپتیما دومین خودروی پرفروش این کمپانی است. شاید در نگاه اول به خاطر ظاهر متفاوتش متوجه نشوید که این خودرو جزو کدام کلاس از خودروها قرار می گیرد! ولی باید بدانید که کیا سول یک مینی کراس اوور است .

در ایران کیا سول مدل 2015 توسط اطلس خودرو با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر و با سیستم گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه می شود. ولی این خودرو با جعبه دنده 6 سرعته دستی هم تولید شده. این خودرو با امکانات خوب و ظاهر متفاوتش گزینه خوبی برای کسانی که به دنبال خودروهای خاص هستند.

 از رقبای کیا سول می توان نام خودروهایی مانند ، هوندا جاز و نیسان تیدا  و فورد فیستا را آورد. کیا سول در سه تیپ پایه ، Plus و Exclaim  به بازار عرضه شده است.

 

   

 

تجهیزات  کیا سول تیپ پایه :

رینگ های استیل 16 اینچی، دکمه های سیستم صوتی، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی ، صندلی های عقب تاشو، اتصال سیستم صوتی از طریق بلوتوث ، کروز کنترل ، رادیو ماهواره ای ،سیستم صوتی با قابلیت پخش CD مجهز به 6 بلندگو، شیشه عقب دودی و تودوزی پارچه ای. همچنین شما می توانید با سفارش پکیج UVO Eservices از تجهیزات دیگری مانند چراغ های جلوی اتوماتیک، دوربین دید عقب، مه شکن، رابط سرگرمی UVO ، هشدار سرعت، کنترل صوتی و رادیو اینترنتی بهره مند شوید.

 

تجهیزات کیا سول تیپ Plus :

کیا سول تیپ پلاس دارای موتور قوی تر ، رینگ های آلومینومی 17 اینچی،  کروز کنترل، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب ، تودوزی پارچه ای با کیفیت بهتر،  زیر آرنجی تاشو در عقب و زیر آرنجی مزکزی برای سرنشینان جلو بهره می برد. در این تیپ هم می توانید علاوه بر پکیج UVO Eservices سه پکیج دیگر به نام های AUDIO ، PRIMO و ECO را سفارش دهید.

تجهیزات و امکانات پکیج AUDIO : کنترل آب و هوای اتوماتیک، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، تودوزی چرم مصنوعی ، تزئینات داخلی مشکی براق، GPS ، نمایشگر لمسی 8 اینچی ، سیستم صوتی پیشرفته با نور پردازی بلندگوها و ساب ووفر.

تجهیزات و امکانات پکیج  PRIMO :سانروف پانوراما، استارت بدون کلید، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و قابل تنظیم در 8 جهت ، صندلی های جلوم مجهز به گرمکن. (برای استفاده از این پکیج باید پکیج AUDIO را نصب داشته باشید)

تجهیزات و امکانات پکیج ECO : این پکیج برای کاهش مصرف سوخت در اختیار شماست و امکاناتی مانند استارت و استاپ اتوماتیک و تایرهای 16 اینچی با مقاوت چرحشی کم را داراست.

 

   

 

تجهیزات و امکانات کیا سول تیپ Exclaim :

در این تیپ تمام تجهیزات تیپ پلاس و پکیج UVO Eservices در اختیار شماست و شامل امکانات دیگری مانند : رینگ های 18 اینچی ، چراغ های جرکت در روز LED، آینه های جانبی برقی و مجهز به راهنمای LED ، آینه الکتروکرومیک، صندلی راننده برقی ريال تودوزی پارچه با کیفیت عالی ، روکش فرمان چرمی و دسته دنده. برای این تیپ هم سه پکیج در نظر گرفته شده است ، پکیج Sun and Sound، Whole Shebang و UMBER.

تجهیزات و امکانات پکیج Sun and Sound : سانروف پانوراما، کنترل آب و هوای اتوماتیک، نورپردازی داخلی ، GPS، صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی ، سیستم صوتی پیشرفته .

تجهیزات و امکانات پکیج Whole Shebang : تودوزی چرم ، گرمکن فرمان ، صندلی های مجهز به گرمگن.

تجهیزات و امکانات پکیج UMBER : در این پکیج  از تودوزی چرم مخصوص بهره مند می شوید.

 

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 1600 سی سی
قدرت موتور 127 اسب بخار
تعداد سیلندر 4 سیلندر
حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 11 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر
کلاس بدنه کراس اوور

 

۱۳ اسفند ۱۴۰۰, ساعت ۸:۳۰
38 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت