کیا اسپورتیج GT-line

کراس‌اوور کامپکت کیا اسپورتیج که سابقه حضور آن در ایران به سال ۲۰۰۸ میلادی باز می‌گردد، تاکنون در سه نسل در کشور ما عرضه شده است.

اسپورتیج GT Line محصول سال ۲۰۱۶ کمپانی کیا است که ضمن اسپرت‌تر شدن، تغییرات بنیادینی در بخش‌های داخلی و خارجی آن‌ها به‌وجود آمده است.

برای مثال چراغ‌های آن دچار تغییراتی شده‌اند که می‌توان به تیره شدن چراغ‌های عقب، کمتر کردن تعداد زنون‌های جلو از دو به یک عدد با قابلیت تنظیم نور بالا و پایین و حذف کردن هالوژن‌های جلو اشاره کرد.

تغییرات دیگر، در بخش بیرونی خودرو شامل مواردی مانند تغییر شکل رینگ‌ها، تغییر شکل و اسپرت‌تر شدن رکاب زیرین درب‌ها، به‌کارگیری سیستم چرخ خودکار جهت عبور از پیچ‌ها، اسپرت‌تر شدن سپرها، اضافه شدن دریچه‌ ورودی هوا، تعبیه دیفیوزر جدید بر روی سپر عقب و زیباتر شدن شکل اگزوز می‌شود.

به‌طورکلی، تغییرات در خودروهای GT Line برای محصولات کیا به معنای اعمال ویژگی‌های اسپرت در طراحی خودرو می‌شود.

بر همین اساس، در بخش داخلی نیز، تفاوت‌هایی نظیر استفاده ازرنگ‌های عمدتاً اسپرت در بخش تزئینات داخلی (چرم صندلی‌ها و درب‌ها) ، به‌کارگیری سیستم صوتی توانمندتر، استفاده از آلومینیوم در کنسول میانی و سقف جیر با رنگ تیره‌تر دیده می‌شود.

 ضمناً شرکت کیا آپشن‌هایی چون سیستم کمکی پارک خودرو، سیستم اخطار دهنده جهت تبعیت از حرکت بین خطوط و سیستم تشخیص نقطه‌کور را با ارائه محصولات GT Line برای نخستین‌بار به مشتریانش عرضه کرد.

 

   

 

گفتنی است که نسل چهارم کیا اسپورتیج با عنوان QL که کیا اسپورتیج GT Line نیز یکی از زیرمجموعه‌های آن است، اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی رونمایی شد و در سال ۲۰۱۷ میلادی به ایران راه پیدا کرد.

این نسل از اسپورتیج دارای انواع پیش‌رانه‌هاست، ولی مدل GT Line آن از یک پیش‌رانه چهار سیلندر GDI سود می‌برد که با ۲.۴ لیتر حجم، توانایی تولید ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر، شتاب صفر تا صد آن ۹.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

همچنین، یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۶ لیتری با ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نسوتن‌متر گشتاور برای مدل دیگری از اسپورتیج GT درنظر گرفته شده است.

 

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 2400 سی سی
قدرت موتور 180 اسب بخار
تعداد سیلندر 4 سیلندر
حداکثر سرعت 215 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر
کلاس بدنه کراس اوور بزرگ

 

۱۶ اسفند ۱۴۰۰, ساعت ۸:۳۰
23 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت