هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز یا هیوندای ix55، در زمان عرضه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین SUV شرکت هیوندای شناخته می‌شد.

هیوندای وراکروز در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت. وراکروز از سال ۲۰۰۹ توسط شرکت آسان‌موتور در بازار ایران عرضه شد و واردات آن تا سال ۲۰۱۲ نیز ادامه یافت.

طراحی

طراحی بیرونی هیوندای وراکروز به‌هیچ‌وجه شبیه به خودروهای روز نیست، اما یکی از نقاط قوت این خودرو، کابین آن است. شرکت هیوندای توانسته به لطف ابعاد بزرگ این خودرو، ۷ صندلی را در این کابین جای دهد.

صندلی‌های عقبی توانایی تنظیم زاویه و عمق را دارا هستند و فضای کافی برای سر و پای سرنشینان در نظر گرفته شده است. ۲ صندلی آخر هیوندای وراکروز در کف صندوق عقب قرار گرفته‌اند که با باز کردن آن‌ها ظرفیت خودرو به ۷ نفر می‌رسد. البته که فضای این صندلی برای افراد بزرگسال چندان مناسب نیست.

امکانات رفاهی

امکانات و تجهیزات هیوندای وراکروز شامل تنظیم نور پشت آمپر، آینه‌ الکتروکرومیک، چراغ‌های زنون، آینه‌های تاشوی برقی با کنترل برقی، آینه‌ کنترل کودک ،‌کول باکس، سیستم ورود و خروج آسان برای راننده، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن خودکار، پشت آمپر سوپر ویژن، درب صندوق بار برقی، رینگ‌های آلومینیومی، کروز‌کنترل، تهویه مجزا برای سرنشینان عقب، تهویه خودکار دوگانه برای سرنشینان جلو، تودوزی چرم، سیستم صوتی اینفینیتی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، قفل مرکزی اتوماتیک، حافظه صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تنظیم برقی فرمان، تهویه صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سانروف برقی می‌شود. از سویی برخی امکانات مانند سردکن صندلی راننده، گرمکن صندلی های عقب، آینه های جانبی حساس به نور، نمایشگر فابریک بزرگ و چند آپشن دیگر به صورت سفارشی بر روی هیوندای وراکروز یا همان ix55 فول آپشن نصب شده است.

اطلاعات موتوری

هیوندای وراکروز به یک پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ ‌سیلندرمجهزاست که می‌تواند ۲۶۰ ‌اسب بخارقدرت و ۳۴۷ ‌نیوتن‌متر گشتاور تولید و به کمک یک گیربکس ۶ ‌تیپ‌ترونیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل کند.

هیوندای وراکروز با توجه به وزن ۲ تنی خود، عملکرد مطلوبی دارد و شتاب صفر تا صد آن در حدود ۸.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰‌کیلومتر در ساعت است.

با این حال، مصرف سوخت این خودرو نسبتاً بالا است و در سیکل ترکیبی در هر صد ‌کیلومتر ۱۳ ‌لیتر بنزین می‌سوزاند.

هیوندای وراکروز از نظر ایمنی مجهز به ترمز دیسکی، سیستم ضد قفل ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ایربگ راننده و سرنشین جلو و پرده و جانبی است.

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 3800 سی سی
قدرت موتور 260 اسب بخار
تعداد سیلندر 6 سیلندر
حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 8.5 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 13 لیتر
کلاس بدنه شاسی بلند

 

۳۰ بهمن ۱۴۰۰, ساعت ۸:۰
28 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت