هیوندای جنسیس کوپه

شرکت هیوندای با استفاده از پلتفرم جنسیس ، شروع به ساخت خودرویی اسپرت ، کوپه و دیفرانسیل عقب کرد.

این خودروی تولید شده که اولین کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای بحساب می آمد، جنسیس کوپه نام داشت.

هیوندای نخستین گام را مستحکم برداشت و طولی نکشید که جنسیس در بازارهای بین‌المللی، به لطف کیفیت قابل‌قبول و قیمت مناسبش، با محبوبیت خاصی روبرو شد.

هیوندای جنسیس کوپه که در قالب یک خودروی اسپرت، شیک و جوان‌پسند در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد و عرضه مدل نهایی آن در نمایشگاه نیویورک در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت.

تولید نسل اول هیوندای جنسیس کوپه تا سال ۲۰۱۲ تداوم داشت و در سال ۲۰۱۳ با یک فیس‌لیفت همراه شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۶ ادامه یافت.

شرکت آسان‌ موتور، به‌عنوان نماینده هیوندای در ایران، هیوندای جنسیس کوپه را در سال ۲۰۱۰ به بازار ایران عرضه کرد.

تعدادی از نسل دوم و مدل ارتقا یافته این کوپه اسپرت در سال ۲۰۱۳ به ‌صورت محدود وارد بازار خودروی ایران شد.

 

اطلاعات موتوری

هیوندای جنسیس کوپه وارد شده به کشور ما از پیشرانه‌ای ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ با ظرفیت ۳۸۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که امکان تولید قدرتی برابر با ۳۰۶ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۳۵۸ نیوتن‌متر دارد.

جعبه‌دنده ای ۶ سرعته خودکار(تیپ ترونیک) که نیروی موتور را به دیفرانسیل عقب خودرو منتقل می‌کند.

این محصول هیوندای طی مدت 6.4 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم، حداکثر سرعت بالغ‌ بر ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

طراحی بدنه هیوندای جنسیس کوپه جذاب و گیراست و توانایی جلب نظر سلیقه‌های مختلف را دارد. اما اگر حتی از طراحی داخل کابین این خودرو راضی باشید، کیفیت متریال استفاده‌شده در این خودرو نظر شما را جلب نمی‌کند. خصوصاً این‌که همواره از خودروهای کوپه و لوکس انتظار بالاترین کیفیت می‌رود.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

وجود شش کیسه هوا ایمنی هیوندای جنسیس کوپه را ارتقا داده است. ضمن اینکه پشت‌سری صندلی‌های جلوی جنسیس کوپه به شکلی طراحی شده که ضربات و صدمات ناشی از تصادف را به حداقل برساند.

همچنین، هیوندای با تعبیه سیستم‌هایی چون ترمز ضدقفل ABS، سیستم افزایش‌دهنده قدرت در زمان ترمزهای ناگهانی BAS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC و تکنولوژی کنترل لغزش‌ها و تکانش‌های ناشی از نوسانات جاده‌ها TCS بر سطح ایمنی جنسیس کوپه افزوده است.

هیوندای جنسیس کوپه، از امکاناتی نظیر سیستم کنترل کیفیت هوا همراه با تهویه هوای مطبوع دوگانه برای سرنشینان دو سمت خودرو به‌صورت جداگانه، آینه الکتروکرومیک داخل کابین، استفاده از چراغ راهنما بر روی آینه‌های کناری، سقف سانروف شیشه‌ای قابل‌تنظیم در سه حالت مختلف، سنسور پارک، سیستم کیلس استارتر، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های راننده در شش جهت، ایموبلایزر، گرم‌کن صندلی‌های جلو، امکان دسترسی به صندوق‌عقب با تا شدن صندلی‌های عقب، چراغ‌های زنون بهره میبرد.

 

جدول مشخصاتت فنی
حجم موتور 3800 سی سی
قدرت موتور 340 اسب بخار
تعداد سیلندر 6 سیلندر
حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 10.3 لیتر
کلاس بدنه کوپه

 

۲۹ بهمن ۱۴۰۰, ساعت ۸:۰
29 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت