لکسوس SC

 

در سال 1991 ، بخش لوکس تویوتا ( لکسوس ) شروع به ساخت خودروی کوپه با چاشنی لوکس بودن کرد .

سری SC  نام آن محصول بود که تا سال 2010 ، در دو نسل ساخته و روانه بازار شد .

بعد ها از این سری با نام LFA در کمپانی لکسوس ساخته شد.

 

نسل اول

اوایل دهه 90 میلادی ، پس از معرفی جهانی لکسوس ، گزارش هایی مبنی بر ساخت کوپه ای فول سایز و لوکس از طرف شرکت لکسوس به سراسر جهان رسیده بود. خودرویی که توانایی رقابت را با خودروهایی همانند بنزCL ، بیوک ریویرا ، فراری 456 و ... را دارد. تولید این نسل تا سال 2000 ادامه داشت.

طراحی ظاهری آن توسط تیم آمریکایی CALTY با سپری کردن 2 سال به نتیجه نهایی خود رسید تا حاصل کار ، بدون لبه مستقیم باشد ( صاف بودن تمام بخش های بدنه ).

SC نسل اول دارای یک موتور 8 سیلندر 4300 سی سی که توانایی تولید 290 اسب بخار قدرت را دارد.

 

نسل دوم

در سال 2000 لکسوس از نسل دوم سری SC در نمایشگاه توکیو رونمایی کرد .

کوپه کانورتیبل با موتور 8 سیلندر که نشان دهنده قدرت لکسوس در خودروسازی بود ، با نام SC430 به نمایش گذاشته شد. تولید این نسخه از سری SC در سال 2001 شروع شد.

لکسوس SC430 که تحت استاندارد‏های یورو 5 تولید می‏شود در قسمت بدنه، ستون و سقف باز شونده و البته سیستم تعلیق دوبل جناغی مستقل در جلو مورد تقویت قرار گرفته تا بتواند ایمنی و سواری بهتر به سرنشینان لکسوس هدیه کند.

برای افزایش ایمنی لکسوس SC علاوه بر در نظر گرفتن بالشتک‏ های هوا در جلو و پرده‏ای و زانویی در کنار آن می ‏توان به تکنولوژی‏های دیگری چون سیستم ضد بلوکه ترمز با 4 حسگر، سامانه تقسیم نیروی ترمز، ترمز کمکی و.. اشاره کرد.

در زمان عرضه، SC 430 به عنوان "جواهر لکسوس" به بازار عرضه شد، و به عنوان اولین کانورتیبل این مارک، به عنوان افزودنی متظاهر به خط تولید لکسوس در نظر گرفته شد.

منتقدان مجله Car and Driver ، SC 430 را در سال 2002 به عنوان "موفقیتی بی‌نظیر" ستایش کردند و آن را "راحت، سریع، روان و بی‌صدا" با "همه فضایل مورد انتظار در یک رودستر پاتریسیان" نامیدند.

 

از امکانات رفاهی موجود در این خودرو میتوان به : کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، ترمز های دیسکی خنک شونده در جلو وعقب (ABS-HAC-EBD-TRC-VSC) ، ایموبلایزر، استارت و ورود بدون کلید ، تنظیم برقی فرمان به همراه حافظه، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک ، نمایشگر 7 اینجی ، تنظیم برقی صندلی های جلو به همراه حافظه ، سرد کن و گرم کن صندلی های جلو ، چراغ های زنون اتوماتیک ، سیستم شستشوی چراغ جلو ، دوربین دید عقب ، کروز کنترل ، سنسور پارک و سنسور باران اشاره کرد .

 

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 4300 سی سی
قدرت موتور 290 اسب بخار
تعداد سیلندر 8 سیلندر
حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت   
شتاب صفر تا صد 6 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 11.5 لیتر
کلاس بدنه کوپه

 

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱, ساعت ۸:۳۰
25 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت