لکسوس LX 570

 

لکسوس LX یک شاسی بلند لوکس ساخته شده توسط پلتفرم لندکروزر تویوتا بوده که در سال های اخیر سروصدای زیادی به پا کرده.

این سری از لکسوس دارای چهار نسل از سال 1995 تا به امروز هست .

لوکس ترین و جدید ترین نسخه موجود در کشور ما ، مدل 570 آن بوده که در میام علاقه مندان به اتومبیل ، از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند (SUV) میباشد.

نسل اول آن در سال 1995 ، با نام LX 450 ، به عنوان اولین خودروی شاسی بلند شرکت لکسوس تولید و در بازار جهانی بفروش رسید.

نسل دوم آن ، LX 470 بود که در سال 1998 نمایش داده و تا سال 2007 تولید شد.

نسل بعدی LX ، در آوریل 2007 با نام LX 570 ، در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک معرفی شد. اولین نسخه ای که حتی قبل از برادر خود یعنی لندرکروزر تویوتا معرفی و تولید شد.

این نسخه از LX دارای یک موتور جدید 5700 سی سی 8 سیلندر ، که توانایی تولید 383 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور را دارد.

این موتور به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیگ مجهز شده که نیروی موتور را از طیق دیفرانسیل چهار چرخ خودرو انتقال میدهد.

LX 570 25 میلیمتر عریض تر و 100 میلی متر طول بیشتری نسبت به نسخه های قبلی خود دارد. در حالی که فاصله بین دو محور تعغیری نکرده است.

لکسوس همانند سایر محصولات خود، در مدل LX570 نیز از نظر تجهیزات رفاهی چیزی کم و کسر نگذاشته است و از این نظر باید گفت که این خودرو یکی از کامل‌ترین محصولات در بین رقبای خود از نظر امکانات رفاهی است.

از لیست امکانات رفاهی این خودرو می توان به مواردی چون تنظیم برقی صندلی های جلو، باز و بسته شدن برقی صندلی های ردیف سوم، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو و عقب (در نمونه ی وارد شده به کشور صندلی های عقب فاقد گرمکن بودند)، تهویه ی چهارگانه‌ی مجزا برای سرنشینان جلو و عقب، پرده‌ی جانبی سرنشینان عقب، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۹ اسپیکر (که این آپشن قیمتی بیش از ۲ هزار دلار دارد)، چراغ شور، درب صندوق بار برقی، دی وی دی پلیر و نمایشگر مجزا برای سرنشینان ردیف دوم، ترمز پارک برقی، چراغ های LED خودکار، حافظه ی صندلی راننده، بلوتوث، سانروف برقی، تنظیم ارتفاع خودکار و دستی و پوشش چرم و چوب طبیعی داخل کابین اشاره کرد.

اما در بحث تجهیزات ایمنی نیز لکسوس برای این مدل سنگ تمام گذاشته است و امکاناتی چون کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم نمایشگر سر بالا ، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کالیپرهای ترمز چهار پیستونه در جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم کمکی پارک را می توان نام برد.

نسل چهارم LX در اکتبر2021 رونمایی شد. همانطور که گمانه میرفت ، استفاده از پلتفرم بدنه ای لندکروزر سری 300 در ساخت LX جدید استفاده شد.

این نسل در آمریکای شمالی بفروش میرسد که با توجه به امکانات رفاهی و آفرودی ، فروش بالایی را برای خود رقم زد.

این نسل دارای یک موتور 6 سیلندر 3400 سی سی توربوشارژ میباشد که برای اولین بار به همراه گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در این سری از لکسوس ارائه میشود.

 

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 5700 سی سی
قدرت موتور 383 اسب بخار
تعداد سیلندر 8 سیلندر
حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 7.5 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 16.8 لیتر
کلاس بدنه شاسی بلند

 

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱, ساعت ۸:۳۰
36 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت