هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت یک سدان اقتصادی و جمع و جور از شرکت هیوندای است.

تاکنون پنج نسل از این خودرو به بازار جهانی عرضه شده که نسل دوم آن تحت عنوان هیوندای ورنا و نسل چهارم آن با نام هیوندای اکسنت در بازارایران موجود هستند.

هیوندای اکسنت در بازار خودرو ایران در دو نمونه مونتاژی و وارداتی عرضه شده است. نسخه‌های وارداتی توسط آسان موتور وارد کشورمان شدند و مدل‌های تولید شده در  2014 الی 2017 بدست مشتریان رسیدند.

کرمان موتور نیز مونتاژ این خودرو را از سال 1396 با اندکی تغییرات آغاز کرد که تا سال 1398 ادامه یافت. اکسنت رقیب مستقیم کیا سراتو در بازار به شمار می‌رود و البته با برخی از خودروهای اتوماتیک چینی نظیر چری آریزو 5 نیز به رقابت می‌پردازد.

نسخه‌های مونتاژی هیوندای اکسنت فاقد روکش چرمی صندلی‌ها و فناوری بلو در پیشرانه هستند و به جای آن از روکش پارچه‌ای و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها استفاده می‌کنند. استهلاک اندک، مصرف سوخت اقتصادی و دوام بالا از جمله مزایای هیوندای اکسنت در مقابل دیگر رقبایش به شمار می‌روند.

 

طراحی داخل

فضای داخل کابین جادار و طراحی آن ساده بوده، قرارگیری کلیدها به‌نحوی است که استفاده از آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. نسخه‌های فول آپشن اکسنت مجهز به نمایشگر 7اینچ هستند.

فرمان اکسنت گرچه لوکس نیست اما کاربردی و خوش‌دست است. استفاده‌ هوشمندانه از تزئینات کرومی در دستگیره‌ درها و دسته‌ دنده حس خوبی به سرنشینان خودرو می‌دهد. قسمت زانو و فضای سر صندلی‌های عقب حتی برای افراد قدبلند نیز بسیار مناسب است.

 

امکانات رفاهی

از آپشن های این خودرو میتوان به سیستم‌های ترمز و پایداری (ABS، EBA، EBD و TCS)، ۶ کیسه هوا (شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای جانبی)، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، دکمه استارت، سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی، سنسور عقب، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی)، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی HAC و کروز کنترل اشاره کرد.

 

اطلاعات موتوری

هیوندای اکسنت در بازار جهانی مجهز به جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۴ سرعته‌ اتوماتیک است که انتقال نیروی آن بر چرخ های جلو  میباشد. این موتور حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت در مدت زمان 11.5 ثانیه بدست می آورد.

 

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 1600 سی سی
قدرت موتور 122 اسب بخار
تعداد سیلندر 4 سیلندر
حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر
کلاس بدنه سدان متوسط

 

۱ اسفند ۱۴۰۰, ساعت ۸:۰
24 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت