لکسوس ES 350

 

لکسوس ES یک سدان سایز متوسط لوکس ژاپنی است که مدل ES 350 در واقع نسخه ۵/۳ لیتری آن است. لکسوس ES 350 ابتدا در سال ۱۹۸۹ معرفی و سپس شش نسل از آن روانه بازارهای جهانی شد که نسل پنجم و ششم این خودرو به خیابان‌های ایران راه یافته‌اند.

این نسل از لکسوس ES 350 که تنها به صورت دیفرانسیل‌ جلو تولید می‌شود فاقد نسخه F-Sport نیز است. نسل پنجم این خودرو در سال ۲۰۱۰ وارد ایران شد و تا سال ۲۰۱۲ نیز واردات آن ادامه داشت. سپس نسل ششم آن در سال ۲۰۱۳ به خیابان‌های کشور راه یافت؛ اما این روند به‌دلیل تصویب قانون منع واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی تنها یک سال بعد پایان یافت و لکسوس ES 350 از فهرست خودروهای وارداتی خارج شد.

از نظر ظاهری تفاوت خاصی بین دو تیپ این خودرو یعنی لکسوس ES 250 و لکسوس ES 350 وجود ندارد و تمامی تفاوت‌های این دو در بخش فنی و پیشرانه است.

طراحی لکسوس ES 350 مانند سایر محصولات لکسوس زیبا و شیک است. اگرچه شاید به عقیده عده‌ای طراحی این خودرو اندکی قدیمی و کسل‌کننده باشد، اما تمام اجزای خودرو در هماهنگی کامل با هم هستند و طراحی یکپارچه‌ای دارند.

در طراحی داخل کابین لکسوس ES 350 از ترکیب چرم و چوب به‌زیبایی استفاده کرده است. صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند و به حافظه و تنظیم در جهات مختلف مجهزند.

لکسوس ES 350 امکاناتی از قبیل وجود ۱۰ کیسه هوا در نقاط مختلف، سیستم‌های ترمز ABS ،EBD ،BA ،PCS و EPS، دوربین دید عقب، رادار هشدار نقطه کور، سیستم Start/Stop، آینه‌های الکتروکرومیک، سیستم صوتی با ۸ بلندگو (یا لوینسون با ۱۰ بلندگو به‌صورت سفارشی)، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، سه حالت رانندگی مختلف، ورود و استارت بدون کلید، سان‌روف پانوراما را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهد.

لکسوس ES 350 با پکیج‌های مختلفی مانند Ultra-Luxury ،Luxury و Premium ارائه می‌شود که پکیج Ultra-Luxury کامل‌ترین پکیج این خودرو است. لکسوس ES 350 به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر مجهز است و می‌تواند ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که این قدرت به‌وسیله جعبه‌دندهٔ ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۷.۲ ثانیه زمان می‌خواهد.

حداکثر سرعت اعلام شده برای آن نیز ۲۲۸ کیلومتر بر ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این سدان لوکس در شهر ۱۱.۲ لیتر، در خارج از شهر ۷.۶ لیتر و نهایتاً مصرف سوخت ترکیبی آن ۹.۸ لیتر است.

 

 

 

سیستم تعلیق با کیفیت لکسوس، این سدان را که خصوصیات اسپرتی نیز دارد نرم و عاری از تکان‌ها و ضربه‌های آزار دهنده حتی در سرعت‌های بالا کرده است.

این تعلیق و فنربندی نرم، اما کنترل خودرو را مشکل و سخت نکرده و آن را به حرکات گهواره‌ای مبتلا نمی‌کند. امکان انتخاب وضعیت رانندگی در سه حالت اسپرت، اکو و نرمال، یکی دیگر از مزایای این سدان لوکس است.

در صورت انتخاب هر کدام از وضعیت‌ها تغییراتی در تنظیمات خودرو ایجاد می‌شود که در کیفیت سواری مؤثر خواهند بود.

هرچند سیستم فرمان در حالت رانندگی نرمال اندکی بلاتکلیف است و حس اطمینان را القا نمی‌کند، اما این وضعیت در حالت اسپرت تا حدود زیادی برطرف می‌شود. لکسوس ES 350 که دارای ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ است، به‌صورت استاندارد مجهز به تجهیزات ایمنی از قبیل کیسه هوای جلو و عقب، کیسه هوای کناری و پرده‌ای و کیسه هوای زانویی، ترمز ضد قفل و سیستم کنترل و پایداری است. سیستم پیش‌گیری از تصادف این خودرو درصورتی‌که وقوع تصادف قطعی را تشخیص دهد، کمربندهای ایمنی را محکم‌تر می‌کند و ترمز می‌گیرد.

 

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 3500 سی سی
قدرت موتور 268 اسب بخار
تعداد سیلندر 6 سیلندر
حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 7 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 10 لیتر
کلاس بدنه سدان

 

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱, ساعت ۸:۳۰
19 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت