هیوندای آزرا گرنجور 2012

نسل پنجم آزرا گرنجور در نمایشگاه بین المللی خودرو لس آنجلس 2011 به عنوان مدل 2012 رونمایی شد. تولید آن از سال 2012 شروع و تا سال 2017 ادامه داشت.

گرنجورهمچنان در کره جنوبی مورد استفاده قرار می گرفت، اما اکثر بازارهای صادراتی آن را به عنوان "هیوندای آزرا" دریافت کردند.

آزرا گرنجور درسال 2012 وارد بازار ایران شد اما با تصویب قانون منع واردات خودروی بالای2500 سی سی در سال 2013 ، ورودش متوقف شد. همین دلیل باعث شد تعداد کمی از آن وارد بازار داخل شد.

هیوندای آزرا از نظر طراحی در مقایسه با نسل قبلی کاملا متحول شد و مهندسی جدیدی برای طراحی آن مورد استفاده قرار گرفت که توانست 5 امتیاز از موسسه ایمنی NCAP دریافت کرد.

چراغ‌های جلو و عقب حالت کشیده‌ای دارند و چراغ‌های عقب همانند گذشته به وسیله یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند. بر روی بدنه گرنجور خطوط شکسته فراوانی دیده می‌شود که علاوه بر زیبایی، عملکرد آیرودینامیکی خودرو را هم بهبود بخشیده‌اند.

طراحی کابین هیوندای آزرا 2012 همانند طراحی بیرونی آن حالت اسپرتی دارد و کنسول وسط به شکل T است.

یک نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد دیده می‌شود و کلیدهای کنترلی زیادی بر روی کنسول وسط و به ویژه بر روی فرمان دیده می‌شود. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از جنس پلاستیک و چرم است و کیفیت نسبتا بالایی را ارائه می‌دهد.

هیوندای آزرا گرنجور ۳۰۰۰ در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به ستون جمع‌شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، قدرت کمکی الکتروهیدرولیک EHPS به‌همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت، سیستم ترمز و پایداری ABS , EBD , ESC, BAS , MDPS و VSM و همچنین، ۹ کیسه هوای ایمنی که شامل جلو، جانبی‌ و پرده‌ای محافظ سر است.

 

اطلاعات موتوری

موتور به کار رفته در هیوندای آزرا گرنجور حجمی معادل 3.0 لیتر و 6 سیلندر دارد و قادر است 250 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک در نظر گرفته شده. یکی از مشکلات عمده گرنجور، مصرف سوخت بالای آن است که باتوجه به وزن بالا و حجم موتور نسبتا زیاد اتفاق عجیبی نیست اما هیوندای می‌توانست با کمی بهبود این موتور، مصرف سوخت آن را کاهش دهد.

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 3000 سی سی
قدرت موتور 250 اسب بخار
تعداد سیلندر 6 سیلندر
حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت 
شتاب صفر تا صد 8 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 9.6 لیتر
کلاس بدنه سدان

 

۴ اسفند ۱۴۰۰, ساعت ۸:۰
58 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت