لکسوس IS 300

 

پس از سه سال با تنها یک استایل بدنه، IS با مدل بدنه دوم بازگشت، این بار به عنوان یک کوپه کانورتیبل، در 2 اکتبر 2008 زمانی که IS 250 C در نمایشگاه خودروی پاریس برای اولین بار عرضه شد. IS 350 C قدرتمندتر نیز با مشخصات موتور مشابه مدل های سدان در دسترس قرار گرفت.

IS کانورتیبل در سال 2009 در اروپا، در می 2009 در آمریکای شمالی به فروش رفت،  و IS 300 C نیز برای مناطق خاصی تولید شد. تازه سازی اواسط چرخه در سال 2008 شاهد تغییرات جزئی در طراحی داخلی بود.

خودرو لکسوس IS 300 کروک ترکیبی از راحتی و بی سقفی یک خودروی کروک و کارایی بالای یک خودروی کوپه است بگونه ای که این خودرو مورد پسند همگان قرار می‏گیرد.

این خودرو از نوع کروک سقف فلزی است که شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده و یکی از بهترین‌های نوع خود در دنیاست.

سقف فلزی در مقایسه با سقف غیرفلزی خودروهای کروک از عایق هوای بهتری برخوردار است ولی در مورد صدای جاده اینطور نیست. همچنین سقف فلزی از ایمنی بهتری در برابر سرقت برخوردار است.

با اینکه شرایط فروش این خودرو خوب است ولی اکثر مردم با فضای صندوق این خودرو به مشکل دارند .

 

 

 

 

 

لکسوس IS300 کروک یا لکسوس ISC ( حرف C از ابتدای کلمه Convertible  گرفته شده ) یک خودروی کروک دو در با ظرفیت 4 سرنشین است که از سال 2008 وارد ایران شد.

 این خودرو یک خودروی کانورتیبل است و با فشار یک دکمه از کوپه به کروک و یا بالعکس تبدیل می شود. سقف جمع شونده ی  آن در مدت 20 ثانیه باز و یا بسته می شود.

موتور این خودرو  از همان موتور لکسوس IS300 استفاده می کند که قدرت مناسبی را به این خودروی کروک می دهد همچنین مانند سایر خودروهای لکسوس این خودرو نیز به اندازه کافی مجهز است و دارای امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی است.

لکسوس IS در 2 کلاس سدان و کروک عرضه می‏ شود.

مدل سدان سبک‏تر از مدل کروک آن است. از رقبای آن در بازار می‏ توان به کلاس C کوپه  در بنز و سری 3 کوپه در ب ام و اشاره کرد. خودرو لکسوس IS، طراحی داخلی زیبا و با کیفیتی را داراست که این امر چندان مساله تعجب‏برانگیزی در لکسوس نیست زیرا این برند، سر آمد تمامی خودرو سازان در ساخت کابین لوکس و زیبا است.

فضای کم سرنشینان عقب و ارتفاع کم سقف، جز معایب IS محسوب می‏ شود. هندلینگ و گیربکس خودرو لکسوس IS مثال زدنی و درخور توجه است.

موتور این خودرو  از همان موتور لکسوس IS300 استفاده می کند که قدرت مناسبی را به این خودروی کروک می دهد همچنین مانند سایر خودروهای لکسوس این خودرو نیز به اندازه کافی مجهز است و دارای امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی است.

 

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 3000 سی سی
قدرت موتور 228 اسب بخار
تعداد سیلندر 6 سیلندر
حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد 7.8 ثانیه
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 9.7 لیتر
کلاس بدنه سدان

 

۱۱ شهریور ۱۴۰۱, ساعت ۸:۳۰
12 بازدید
نویسنده : گروه خبری توکاپوت